Otrdiena, februāris 4, 2025
Taizemes valdība ir izklāstījusi vērienīgu iniciatīvu, kuras mērķis ir pārveidot nāciju par Dienvidaustrumāzijas vadošo loģistikas centru. Paredzams, ka, īstenojot vairākus mega infrastruktūras projektus, valsts nostiprinās savas pozīcijas globālajā transporta tīklā, veicinot savienojamību starp sauszemi, jūru un gaisu. Amatpersonas norādījušas, ka ar šiem pasākumiem paredzēts samazināt transporta izmaksas, veicināt tūrismu un piesaistīt starptautiskās investīcijas.
Uzstājoties pasākumā “Go Thailand 2025 Women Run the World”, transporta ministra vietnieks Manaporns Šaroensri izstrādāja valsts stratēģisko ceļvedi, uzsverot, ka Taizemes centrālā atrašanās vieta sniedz unikālu iespēju tai kalpot par galveno ASEAN tranzīta centru. Viņa uzsvēra valdības apņemšanos paplašināt ostas, lidostas un dzelzceļa sistēmas, lai uzlabotu Taizemes konkurētspēju globālajā loģistikas nozarē.
Taizemes valdība ir norādījusi, ka investīcijas tiek novirzītas četriem galvenajiem transporta veidiem: sauszemes, dzelzceļa, jūras un gaisa. Amatpersonas ir apstiprinājušas, ka ir paredzēts attīstīt trīs jaunas ostas un divas papildu lidostas, īpašu uzmanību pievēršot kruīzu tūrismam un starptautiskajiem gaisa ceļojumiem.
Viens no ievērojamākajiem notikumiem ir īpašu kruīzu termināļu celtniecība Pataijā, Puketā un Koh Samui. Valdības prognozes liecina, ka šie termināļi varētu ievērojami palielināt luksusa kruīzu kuģu ieņēmumus, palielinot tos pat septiņas līdz astoņas reizes.
Varas iestādes ir atzinušas, ka, neskatoties uz Taizemes dominējošo stāvokli pasaules tūrisma reitingos, valstij vēl ir pilnībā jāizmanto tās loģistikas un tūrisma centra potenciāls. Lai gan pēdējo desmit gadu laikā tas pastāvīgi ir bijis pasaulē visvairāk apmeklētais galamērķis un nesen tam tika piešķirts tituls “Gada galamērķis 2025”, esošā infrastruktūra joprojām ir nepietiekama, lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu pēc augstākās klases tūrisma pakalpojumiem.
Ziņojumi liecina, ka Taizemē pašlaik ir trešais lielākais luksusa kruīza kuģu skaits reģionā, piedzīvojot gada pieauguma tempu par 14%. Tomēr amatpersonas ir atzīmējušas, ka valstī trūkst īpašu kruīzu termināļu, kas liek kuģiem piestāt daudzfunkcionālās ostās, piemēram, Bangkokas ostā, Laem Chabang ostā, Koh Samui ostā un Puketas ostā. Varas iestādes apgalvo, ka šis ierobežojums rada loģistikas neērtības kruīzu pasažieriem un ierobežo Taizemes iespējas konkurēt ar citām reģionālajām ostām.
Viens no revolucionārākajiem projektiem Taizemes loģistikas stratēģijā ir zemes tilta projekts, kas savieno Chumphon un Ranong provinces. Paredzams, ka iniciatīva kalpos par būtisku saikni starp galvenajiem transporta koridoriem, piedāvājot alternatīvu pārslogotajiem un dārgajiem kuģošanas ceļiem cauri Malakas šaurumam.
Saskaņā ar valdības aplēsēm, šis sauszemes tilts varētu samazināt transporta izmaksas par 15-20% un samazināt tranzīta laiku par četrām līdz piecām dienām. Izveidojot efektīvāku maršrutu globālajai tirdzniecībai, amatpersonas uzskata, ka Taizeme varētu kļūt par vadošo reģionālās kuģniecības un kravu kustības centru.
Ja projekts tiks pilnībā realizēts, tas varētu būtiski mainīt esošos kuģniecības modeļus, novirzot daļu no pasaules kravu satiksmes caur Taizemi, tādējādi stiprinot tā lomu starptautiskajā loģistikā.
Taizemes plašākā redzējuma ietvaros liela uzmanība ir pievērsta arī gaisa transporta uzlabošanai. Starptautiskā gaisa transporta asociācija (IATA) prognozējusi, ka līdz 2035. gadam uz Taizemi ik gadu ceļos aptuveni 240 miljoni pasažieru. Lai pielāgotos šim paredzamajam gaisa satiksmes pieaugumam, tiek plānots paplašināt Suvarnabhumi lidostu un attīstīt jaunas starptautiskas lidostas Čiangmai un Puketā.
Turklāt valdība ir apstiprinājusi, ka tiks uzbūvētas vēl divas lidostas — Lannas lidosta ziemeļos un Andamanas lidosta dienvidos —, kas vēl vairāk nostiprinās Taizemes kā galvenās aviācijas vārtejas pozīcijas.
Amatpersonas ir paziņojušas, ka šie jaunie notikumi būs būtiski, lai atbalstītu ilgtermiņa tūrisma izaugsmi, palielinātu ārvalstu tiešās investīcijas un nodrošinātu, ka Taizeme saglabā konkurētspēju kā globāls aviācijas centrs.
Nozares eksperti ir norādījuši, ka šiem liela mēroga projektiem varētu būt būtiska ietekme uz starptautisko ceļojumu un loģistiku. Daži no gaidāmajiem rezultātiem ietver:
Ņemot vērā Taizemes kā tūrisma lielvaras reputāciju, papildu investīcijas transporta infrastruktūrā, visticamāk, paaugstinās tās stāvokli pasaules ceļojumu un loģistikas nozarēs.
Varas iestādes ir paudušas pārliecību, ka šīs iniciatīvas kalpos kā ilgtermiņa ekonomiskās attīstības katalizators. Amatpersonas ir uzsvērušas, ka mērķis ir ne tikai uzlabot transporta tīklus, bet arī radīt ilgtspējīgas ekonomiskās iespējas Taizemes pilsoņiem.
Valdība ir norādījusi, ka šie projekti varētu piesaistīt ievērojamas ārvalstu investīcijas, īpaši no daudznacionālām korporācijām, kuras meklē stratēģiskus tranzīta mezglus Āzijā. Turklāt ir sagaidāms, ka uzlabota infrastruktūra veicinās darba vietu radīšanu, stimulēs vietējo ekonomiku un uzlabos Taizemes vispārējo konkurētspēju pasaules tirgū.
Lai gan joprojām pastāv problēmas, jo īpaši saistībā ar ietekmi uz vidi, finansējumu un regulējošiem šķēršļiem, Taizemes apņemšanās īstenot šos projektus uzsver tās centienus no jauna definēt reģionālo transportu un tūrismu.
Taizemei virzoties uz priekšu ar savu vīziju kļūt par ASEAN loģistikas centru, ceļojumu un transporta nozarē, iespējams, tiks veiktas būtiskas pārmaiņas. Šo iniciatīvu viļņojošā ietekme ne tikai veidos Taizemes nākotni, bet arī ietekmēs globālos ceļošanas modeļus, starptautiskos tirdzniecības ceļus un investīciju tendences.
Pateicoties šiem notikumiem, ceļotāji drīzumā var atrast Taizemi vēl pieejamāku, ierodoties caur paplašinātām lidostām, izkāpjot no luksusa kruīza kuģiem jaunuzceltos terminālos vai gūstot labumu no ātrākiem un efektīvākiem kuģošanas maršrutiem. Kamēr pasaule vēro, kā Taizeme īsteno šos vērienīgos projektus, tās panākumi varētu kalpot par paraugu citām valstīm, kuras cenšas uzlabot savas transporta un loģistikas iespējas.
Sestdiena, februāris 8, 2025
Sestdiena, februāris 8, 2025
Sestdiena, februāris 8, 2025
Sestdiena, februāris 8, 2025
Sestdiena, februāris 8, 2025
Sestdiena, februāris 8, 2025
Sestdiena, februāris 8, 2025
Sestdiena, februāris 8, 2025
Komentāri: